
Kunst & Marketing, steeds meer geheimen onthuld
Een leuk programma vind ik dat, ‘Het geheim van de Meester’ o.l.v. kunstenaar Jasper Krabbé. Hierin onderzoekt een team van experts hoe onze oude meesters hun schilderijen ooit hebben gemaakt. Van het Meisje met de Parel van Vermeer tot Victory Boogie Woogie van Mondriaan. Alle kunstwerken worden met geavanceerde technieken laag voor laag onderzocht om zo antwoord te vinden op de vraag: Hoe deed de kunstenaar het? Hoe maakte hij zijn verf? Welke materiaal als achtergrond en w

Oma, wat heeft u grote oren! Weten met wie je te maken hebt.
Ontwikkel persona’s, een veel gebruikt vertrekpunt in marketing. Het helpt bij het begrijpen van jouw doelgroep. Noteer de belangrijkste prioriteiten, zorgen en informatiebehoeften van jouw klant; meestal wordt daarbij uitgegaan van een bepaald functieprofiel. Afhankelijk van de markt heb je er misschien slechts twee nodig of hooguit vijf, om de relevante verschillen in hun motivaties in beeld te krijgen. Teveel persona’s in kaart brengen is niet handig; het risico is, dat je

Marketing is geen kunst
Marketing en kunst; is er een overeenkomst?
Ik houd me met beide bezig. Het ene is mijn vak; het andere beoefen ik al vele jaren als amateur. Beide levert me iets op: natuurlijk financieel, maar belangrijker nog: ik kan er mijn ei in kwijt! Het vergt creativiteit, zowel in marketing als in het maken van een schilderij.
Marketing is steeds meer berekenend Geen ruimte voor creativeit zou je zeggen. Interessante begrippen vliegen om je oren: ROI’s en KPI’s; Data-driven; Marke